"Ak predaj alkoholických nápojov a hranie hazardných hier sú obmedzené pre užívateľov od 18 rokov, pričom televízne prenosy pre dospelých prebiehajú v drvivej väčšine prípadov od 22.00 h, malo by to isté platiť aj pre reklamy na alkohol či hazard v televíznom vysielaní," skonštatovali.
Predkladatelia upozornili na to, že reklamy na hazardné hry či stávkové kancelárie v súčasnosti nemajú žiadne časové obmedzenia na vysielanie. "Neustále tak pretrváva vysoká pravdepodobnosť toho, že reklamu uvidia deti či mladiství, pre ktorých to môže byť veľkým lákadlom. Ide tak o nepretržité vysoké riziko na impulzívne a neuvážené konanie, ktoré môže viesť k závislostiam," podotkli.
Aktuálna legislatíva podľa ich slov nedostatočne upravuje aj reguláciu reklám na alkohol. "Zákon o mediálnych službách už dnes obsahuje ustanovenia o obmedzení reklamy na alkohol, vrátane časového obmedzenia. Časové obmedzenie vysielania reklamy na alkohol je však v zákone formulované pomerne nešťastne, čo v praxi spôsobuje nejeden výkladový problém," dodali.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť