Informovala ČHŽ a pripomína, že vagóniky sú vykurované.
Kedysi najväčšia lesná železnica na Slovensku, nazývaná Kráľovná lesných železníc, je národnou kultúrnou pamiatkou a jedným zo siedmich divov Banskobystrického samosprávneho kraja. Prevádzkuje ju nezisková organizácia ČHŽ spolu so štyrmi obcami Mikroregiónu Čierny Hron - majiteľmi pozemkov a budov. Aktuálne jej hrozí finančný zánik.
"Nevzdávame sa a rozhodli sme sa požiadať všetkých prajných ľudí o pomoc formou internetovej zbierky na donio.sk. Podporiť nás môžete aj tak, ak sa prídete povoziť v našich sviatočných vláčikoch," uvádza ČHŽ na webe. K výzve o pomoc pri záchrane jedného z horehronských unikátov sa pridáva aj Oblastná organizácia cestovného ruchu Región Horehronie.
"Posledné dva roky spôsobili železničke vážne finančné problémy. Tie nám neumožňujú cez zimu vykonať všetky potrebné opravy a revízie tratí, mostov, kotlov parných lokomotív, vozňov i budov a ani uhradiť trvalé čo i len najnutnejšie platby za energie a celkovú každomesačnú réžiu železničky. Pred sezónou nebudeme mať financie ani na zakúpenie uhlia, dreva a nafty pre lokomotívy. Hrozí, že v tomto roku naša železnička stíchne. Pre prežitie zimy a spustenie letnej prevádzky potrebujeme sumu 85.000 eur," vysvetlila ČHŽ.
Železnička, postavená v roku 1908, mala byť kedysi odsúdená na zánik. Tisícky dobrovoľníkov ju pred 40 rokmi zachránili pred zabudnutím. Dnes ako jedna z posledných lesných úzkorozchodných železníc na Slovensku predstavuje technický klenot svetového významu.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť