Prešovský kraj investoval do nového mosta na frekventovanej trase medzi centrom mesta a sídliskom Sekčov približne 4,1 milióna eur. Pôvodná stavba bola v predposlednom stavebno-technickom stupni 6, čo si vyžiadalo kompletnú rekonštrukciu.
„Tento úsek, ktorý spája centrum s najväčším sídliskom a denne ním prechádza vyše 20-tisíc vozidiel, má nové, moderné a kvalitné premostenie," uviedol predseda PSK Milan Majerský. Dodal, že projekt prebiehal podľa plánu a bez navýšenia rozpočtu.
Rekonštrukcia bola technologicky náročná a rozdelená do štyroch fáz, počas ktorých sa museli zapojiť aj ťažké mechanizmy vrátane jedného z najväčších kolesových žeriavov v Česku a na Slovensku. Dominantným prvkom nového mosta je 55-tonový oceľový oblúk, ktorý bol osadený v lete.
V rámci rekonštrukcie sa okrem zbúrania a stavby mosta zabezpečila aj preložka káblov vysokého a nízkeho napätia, telekomunikačných káblov a inštalácia nového verejného osvetlenia.
„So starým mostom chátrali aj lávky pre peších, ktoré sme nemohli zrekonštruovať pre chýbajúce financie. Vďaka spolupráci s PSK sa nám však podarilo získať podporu na ich obnovu,“ uviedol primátor Prešova František Oľha, ktorý ocenil trpezlivosť obyvateľov počas dopravných obmedzení.
Po otvorení mosta sa doprava vrátila do pôvodného režimu a obnovila sa aj premávka prešovskej MHD na linke č. 35. Jediná zmena nastala na školských spojoch E a M, ktoré ostali na obchádzkovej trase.
Výstavbu mosta realizovala spoločnosť Metrostav DS, a.s. na základe projektu od Dopravoprojektu. Stavba sa oficiálne dokončila po 240 dňoch prác, financovaná bola z vlastných zdrojov PSK (809-tisíc eur), zdrojov z Operačného Programu Slovensko cez MIRRI (3,15 milióna eur) a príspevku mesta Prešov vo výške 120-tisíc eur na demoláciu lávok.
Zrekonštruovaný most s novými chodníkmi a cyklochodníkom prináša komfortné spojenie cez železničnú trať a vďaka LED osvetleniu a bezpečnostným prvkom zvyšuje bezpečnosť premávky pre všetkých účastníkov.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť