„Stavebné práce na vonkajšej časti mosta pozostávali z búracích prác, v rámci ktorých bolo z mosta demontované pôvodné príslušenstvo a vybúrané pôvodné konštrukčné časti až na úroveň nosnej konštrukcie. Následne sa zrealizovalo, betonáž spádového betónu, vystuženie a betonáž rímsy, osadili sa nové mostné závery, celoplošná izolácia, položili sa asfaltové vrstvy vozovky, osadilo sa zábradlie a zvodidlá,“ približuje Michaela Lacková z komunikačného oddelenia Národnej diaľničnej spoločnosti.
Hovorkyňa dodáva, že terajšie stavebné práce, vykonávané od pondelka 10. júna, budú prebiehať na vnútorných častiach ľavého mosta, v strednom deliacom páse. Doprava bola preto presmerovaná už na opravené vonkajšie časti mosta a je vedená v dvoch jazdných pruhoch. Odbočenie z diaľnice R1 na diaľnicu D1 v smere Nitra – Bratislava je zachované.
Hlavná obchádzková trasa
Pripojenie z diaľnice D1 na diaľnicu R1 v smere Bratislava – Trnava je naďalej riešené obchádzkou. Nákladná aj osobná doprava z D1 smerujúca do Trnavy môže využiť presmerovanie po R1 smer Nitra. V križovatke Vlčkovce navedie obchádzková trasa vozidlá ponad R1 späť na smer do Trnavy. Obchádzka je však určená len pre vozidlá s nosnosťou maximálne 32 ton.
„Rekonštrukčné práce sú vykonávané aj v noci, 7 dní v týždni a boli rozdelené do 2 fáz práve z dôvodu, aby bol dopad na plynulosť dopravy čo najmenší. Národná diaľničná spoločnosť oceňuje a zároveň ďakuje všetkým motoristom a dopravcom, že počas stavebného obdobia jazdia po moste D1xR1 obozretne, trpezlivo, ohľaduplne a dodržiavajú dopravné predpisy a stanovené rýchlostné limity,“ uzavrela Lacková. Všetky práce by mali byť skončené v tomto kalendárnom roku.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť