Sobota 27. 07. 2024 07:16:35 | Meniny má Božena

Župan odmieta kritiku šoférov autobusov. "Boli riadne zaškolení," tvrdí Lunter

BANSKÁ BYSTRICA/ Informáciu, že vodiči jazdiaci na prímestských autobusových linkách v Banskobystrickom samosprávnom kraji (BBSK), neboli dostatočne preškolení na nový Integrovaný dopravný systém, nepovažuje predseda BBSK Ondrej Lunter za úplne pravdivú. Konštatoval to v pondelok v Banskej Bystrici v reakcii na tvrdenia predsedu Výboru Základnej organizácie OZ KOVO Slovenská autobusová doprava Lučenec Roberta Molnára o tom, že vodiči neboli na nový systém odborne zaškolení.

TASR|12. február 2024|20:37:48

Zdroj: Facebook/Banskobystrický samosprávny kraj

Súvisiaci článok
Integrovaná prímestská doprava v Banskobystrickom kraji odštartovala vo februári na ostro
Čítajte viac >

"Nedovolili by sme si ísť do takej veľkej zmeny bez toho, aby neprebehli školenia," zdôraznil Lunter. Podľa neho s vedením SAD Zvolen a SAD Lučenec, ktorí zabezpečujú prímestskú dopravu v kraji, boli vytypovaní školitelia z ich zamestnancov, ktorých dvakrát preškolili, a tí mali odovzdať informácie ďalším. Navyše do mobilov posielali inštruktážne video, aby si každý vodič pozrel presný návod. Lunter dodal, že nie je žiadny problém urobiť opakované školenia.

Odborári v súvislosti s novým IDS tiež vyčítali mnohé technické problémy pri zakúpení a tlačení lístka, čo spôsobuje na strane cestujúcich nervozitu a na strane vodičov zasa stres a tlak.

424576204_801268125347528_1015019567452262051_n.jpg

Predseda predstavenstva Organizátor IDS BBSK Radoslav Vavruš priznal ojedinelé výpadky technológií s tým, že ide najmä o tlačiarne.

"Jeden problém je softvérový, kde finalizujeme úpravu softvéru tak, aby pri načítavaní kariet a identifikátorov nedochádzalo k žiadnemu problému pre cestujúceho. Druhým sú tlačiarne. Aj dnes budeme mať stretnutie s dopravcami, máme identifikovanú situáciu, na ktorých zariadeniach, a poznáme približne dôvody, ktoré to môžu spôsobovať. Prejdeme si to," reagoval Vavruš s tým, že cestujúci je v každom prípade vo výhode. Platí pokyn, že ak dôjde k technologickej chybe, cestujúci sa vezie bezplatne.

"Vo všeobecnosti je systém funkčný. Dnes máme 230 000 klientov, ktorí si zakúpili cestovný lístok, zhruba 11 000, ktorí si zakúpili predplatné lístky, a máme viac ako 70 000 registrovaných cestujúcich cez e-shop alebo zákaznícke centrá," uviedol Vavruš.

Lunter dúfa, že "na budúci mesiac budeme hovoriť o tom, že hlavné problémy sa odstránili a dostaneme sa do bežnej operatívy". Pripomenul, že ide o obrovskú zmenu, prácu vodičov si váži a prosí ich o trpezlivosť. BBSK na nich záleží, preto do nových zmlúv zapracovali rýchlejšiu valorizáciu ich miezd a zostávajú im aj benefity v prípade bezplatných lístkov pre zamestnancov a ich rodinných príslušníkov.


Súvisiaci článok
Kto postaví nemocnicu v Banskej Bystrici ešte nie je známe. Uchádzať sa môžete až do 8. februára
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť